Under pågående utveckling!

Under pågående utveckling!

onsdag 15 februari 2012

Nej se det snöar.......


Vårkänslorna från i söndags kom på skam och vintern tog tillbaks sin makt över oss. I gårkväll och i natt kom det c.a 2 dm snö. För lökväxter som börjat komma upp är det ett bra täcke eftersom det enligt prognoser är neråt -10 till -15 C på nätterna.
Yucca filamentosa  sticker upp genom snötäcket likt en igelkott


”Drakträdet”, ett gammalt Åkeröäpple, i snöskrud

Ännu en växt jag får tacka mössen för att den blommar redan.
Eva o Sören

6 kommentarer:

  1. Ja, här har det äntligen kommit snö. Men tyvärr ligger jag fortf sjuk så jag har ju inte direkt njutit av det vita än:(//Helen

    SvaraRadera
  2. Ja fy katten här kom också mer snö, inte så mycket dock och det har varit +grader hela dagen men ändå:(( Skönt att vi har ett stall att mysa i du:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vi har fått en hel del snö i dagarna nu, och mer väntas! NEJ, skriker jag men vad hjälper det:). Lite takdropp och härlig sol idag, men kalla nätter så det fryser och blir rejält halt.
    Ok, en vecka till då, sedan VILL jag ha våren här!
    Ha det bra!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Ja det är bara att inse, vi har hela mars kvar för ev. snöskottning och kyla, suck.

    SvaraRadera
  5. Ja det var attan vad snö det ramlat ner. Vad vackert äppelträdet är med snö.
    När det blir kallt är det skönt med snötäcke även om det gärna fick börja bli vår nu.
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  6. snö har det kommit här sen jul nästan varje dag:( så fint att ha en blåsippa och glädjas över:)
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera